יום ראשון, 22 באפריל 2012

סקירת מקדמי הגנה

פוסט ראשון! איזו התרגשות 

החלטתי לפתוח בנושא שחשוב לי מאוד ואני בטוחה שלא רק לי. ועכשיו, באביב-אוטוטו-קיץ, רלוונטי מתמיד. כמובן שאני מתכוונת למקדמי הגנה!
אני קוראת ונתקלת הרבה בויתור על השלב הכה חשוב הזה בשגרת הטיפוח, חייבת לציין שעבורי לוותר על הגנה מהשמש זה BIG NO NO. אני בהירה, נשרפת בקלות ומעבר לכך, מודעת לנזקים המצטברים של השמש גם כאשר לא רואים כוויות, מקסימום 'קצת שיזוף'. אז לא בשבילי, תודה.
לא אגיד שאני נמנעת משמש לחלוטין, אני אוהבת שמש ונהנית ממנה במידה, אבל תמיד עם הגנה ואם מדובר בחשיפה מאסיבית- גם כובע.
גם בחורף אני משתמשת במקדם הגנה (בכל זאת, אנחנו בישראל), והוא יהיה מותאם למצב העור לי בחורף- עשיר ומלחח יותר. בחורף אני גם מסתפקת במקדם עם SPF15, כמו שמיד תראו.
רוצה רק לציין שהסקירה הזו עוסקת רק במוצרים שבשימוש אצלי כרגע (או היו בחורף האחרון), מקדמי הגנה זה לא מוצר שעובר איתי משנה לשנה, גם כי בד"כ הוא פשוט מסתיים וגם כי קראתי שכשנה-שנה וחצי אחרי הפתיחה היעילות של המוצר יורדת.
אז נתחיל?

מהן הדרישות שלי ממקדם הגנה? מלבד הגנה מספקת כמובן, רוצה שיספק גם לחות, כי אני לא מעוניינת להשתמש במוצר נפרד ללחות ומוצר אחר להגנה. בנוסף ללחות רוצה שייספג היטב, לא ילבין את העור, יהיה אפשר להתאפר מעליו [מייקאפ, BB CREAM] וחשוב: שלא יהיה לו ריח של ים!
יש לציין שהעור שלי די רגיש, מעורב-יבש. ייתכן שהמוצרים שמתאימים לי לא 'יישבו' טוב על עור שמן.
זו כל הנבחרת שברשותי כרגע, מדובר רק על מוצרים שמיועדים לעור הפנים. אני משתמשת בחלקם לפעמים גם לגוף. על מקדמי הגנה לגוף- בפעם אחרת.





מימין לשמאל: לבידו, ג'ק בלאק, קליניק, לה-רוש פוסיי, סקין פוד אפרסק, סקין פוד ברוקלי

המנצח שלי כרגע: 
Double-Duty Face Moisturizer SPF 20 with Blue Algae Extract & Sea Parsley של Jack Black.




המוצר הזה שייך למותג המקושר אצל רובנו לליפ-באלם המפורסם (שאני מחבבת, לא יותר) ועבורי היווה תגלית רצינית הרבה יותר מאותו מוצר שפתיים. בעצם, במקדם ההגנה הזה יש מבחינתי כמעט הכל: מלחח במידה, נספג בקלות ולא משאיר דביקות אחריו, ריח סביר שנעלם במהירות ובסיס מצויין לאיפור. חיסרון אחד- רק SPF20. אני משתמשת בו כבר כמה חודשים ומאוד מרוצה, מתלבטת האם להמשיך להשתמש בו בקיץ. הייתי מעדיפה שיכיל SPF30, מצד שני אני חושבת שמשמעותי יותר להשתמש בכמות מספקת של קרם ולחדש כשצריך, מאשר המספר שמופיע עליו.
בקיצור: ממליצה מאוד. אריזה מוקטנת של 44ml עלתה לי בסטרוברי כ-70 ש"ח, גודל מלא (97ml) עולה עכשיו 116 ש"ח לפני הנחה.

המאכזב: hydraphase uv spf15 של La Roche-Posay


מדובר במותג שאני מאוד אוהבת והיה לי ניסיון מוצלח איתו בעבר. קראתי גם ביקורות טובות על מוצרי ההגנה מהשמש שלו, אבל למוצר הזה ולי פשוט לא הייתה כימיה (תרתי משמע).
קודם כל, יש לו SPF15 וייעדתי אותו לשימוש בחורף. הבעיה: הקרם הזה פשוט לא התחבר לעור שלי. לא נספג טוב. השאיר פירורים מעצבנים. להתאפר מעליו גבל באסון סביבתי. באמת רציתי שזה יעבוד בינינו. נתתי לו כמה וכמה הזדמנויות, בזמנים שונים ובמזג אוויר אחר. כנראה שזה לא נועד לקרות. ואולי זה לא הוא, זו אני.
עלה לי £16, לא יירכש שנית.

התקווה החדשה: 

Super City Block Oil-Free Daily Face Protector SPF 40 של Qlinique



החבר החדש בנבחרת, שנקנה לקראת הקיץ הממשמש ובא. רק התחלתי להשתמש בו אז אין לי חוו"ד מלא, אבל אתן התרשמות ראשונית:
קודם כל, הופתעתי מהגוון של הקרם, כמו שניתן לראות בתמונת הסווטצ'ים למטה. חשבתי שיהיה לבן כמו רוב הקרמים... בכל מקרה, הגוון לא ניכר על העור. את המוצר עצמו אהבתי בסה"כ, מתאים לקיץ כאשר העור שלי לא דורש הרבה לחות (כי הוא לא מאוד מלחח), אבל הוא מרגיש טוב על העור ולא מייבש. לא מלבין ובהחלט מתאים כבסיס לאיפור, מרגיש טיפה שומני אבל נספג מהר. יש לו ריח קל שנעלם די מהר.
שורה תחתונה: יש לו סיכוי לא רע להפוך לפייבוריט בקיץ.
עלה 18$ בספורה, לדעתי בארץ אפשר למצוא אותו גם בפחות במבצעי ה-50% שמגיעים מדי פעם.

המעניינים:
Peach Sake Sun Lotion SPF32 ו- Broccoli Sun Cream SPF42, שניהם של המותג הקוריאני SKINFOOD.
 למה מעניינים? כי כשאני פוגשת קרם ברוקולי, אותי זה תופס. לא יעזור. סקרנות, אולי? בכל מקרה, קשה לי להישאר אדישה.
את המותג SKIFFOOD אני מכירה ואוהבת כבר כמה שנים, נתקלתי בחנויות היפהפיות של המותג הקוריאני הזה בבייג'ין, והתמכרתי. רוב המוצרים באמת מאוד איכותיים, צריך למצוא את מה שמתאים לך. אני אוהבת במיוחד את ה-BB CREAMS שלהם, אבל את זה נשאיר לפוסט אחר.
בכל מקרה, בחיפושיי אחרי מקדמי הגנה מעולים הגעתי גם לשניים האלה. אתן בטח יודעות שהאסייתיות מקפידות במיוחד על מוצרים עם מקדמי הגנה גבוהים והופכות את הנושא כמעט לאובססיה, כך שזה בהחלט עשוי להיות הכיוון הנכון כשמחפשים מוצרים מסוג זה.
אז למה המוצרים הספציפיים האלה לא קיבלו ממני המון אהבה? סיבה עיקרית- הם נותנים לי קצת הרגשה של ים ☺ זה אולי נשמע קצת טיפשי, אבל זו ההגדרה הטובה ביותר אני יכולה לתת. פשוט מרגישים אותם, שלא כמו קרם לחות שפשוט נספג ושכחתי שבכלל שמתי אותו, את המקדמים האלה אני זוכרת. הם לא גרועים. לא דביקים במיוחד, הריח בסדר (הפיץ' מעט מתקתק, הבוקולי צמחי ומזכיר לי תה) ונעלם די מהר. הם קצת מלבינים את העור, האמת שמתחת מייקאפ זה נראה ממש טוב, אבל לרוב ובמיוחד בקיץ אני לא שמה מייקאפ...
בקיצור, אני משתמשת בהם בכיף על הגוף- מחשוף, ידיים, רגליים וכו', אבל לא אוהבת אותם לפנים.
שורה תחתונה: לא מוצרים רעים למי שלא מפריעים לה המאפיינים שציינתי, ובמחיר שווה לכל נפש.
הברוקולי עלה 13$ ל-50ml והפיץ' 15$ ל-75ml. 

המנצח שלי לחורף: קרם יום רימונים עם SPF15 של חברת לבידו

על הקרם הזה אני יכולה להמליץ בלב שקט, מכיוון שאני משתמשת בו הרבה מאוד זמן וממשיכה לחזור ולרכוש אותו. הוא מושלם לי כקרם יום לחורף, כאשר העור זקוק ללחות ולקרם עשיר יחסית, עם מקדם הגנה. כאמור, מספיק לי בחורף SPF15, הייתי שמחה מאוד אם חברת לבידו הייתה מוציאה קרם קליל יותר עם מקדם הגנה גבוה יותר, לקיץ.
כמו שציינתי, הקרם מלחח היטב, עשיר ונעים ונספג בקלות. שוב- אולי בעלות עור שמן לא יאהבו אותו. יש לו ריח טבעי-צמחי שאני מאוד אוהבת. אין בעיה להתאפר מעליו והוא מרגיש מאוד מרגיע ונעים על העור. מגיע בצנצנת זכוכית, למי שלא אוהבת מוצרים ללא משאבה- קחו לתשומת ליבכן.
לבעלות עור יבש/רגיל- ממליצה בחום!
מוצרי לבידו נמכרים בחנות המפעל בנהלל, בחנות בזכרון יעקב ובהרבה חנויות טבע כדוגמת עדן טבע מרקט וכו'. באתר שלהם יש רשימת סניפים. המחיר המלא בסביבות 110 ש"ח, אבל יש כמעט תמיד הנחות ומבצעים. בד"כ אני משלמת עליו כ-70 ש"ח ל-50ml.

לסיכום, מצרפת סווטצ'ים של כל הקרמים, שתוכלו להתרשם מהצבע וקצת מהמרקם:

מימין: לבידו, ג'ק בלאק, קליניק, לה רוש-פוסיי, פיץ' (סקין פוד) וברוקולי (סקין פוד)

זהו! זו הסקירה שלי כרגע, אני מניחה שיצטרפו חברים חדשים לנבחרת שלי בקרוב וכמובן אספר עליהם. אשמח מאוד לשמוע באיזה מקדם הגנה אתן משתמשות והאם מצאתן את הסקירה הזו מועילה.

שבוע טוב וחמים לכולנו 



6 תגובות:

  1. תתחדשי על הבלוג!
    אני גם מחפשת מקדם הגנה ועדיין לא הצלחתי למצוא אחד שיהיה סביר...
    כרגע אני משתמשת בקליניק (שמאוד הפתיע אותי בהתחלה עם הריח שלו) והוא בסדר, לא יותר.

    השבמחק
  2. תודה רבה! (:
    מה זה אומר 'סביר'? מה את מחפשת ואילו ניסית ולמה לא אהבת?
    הקליניק נחמד, אני בטוחה שיש יותר טוב מזה...
    שכחתי לציין גם שבשנה שעברה השתמשתי במקדם של לנקום מסדרת Hydra Zen Neurocalm עם SPF30 והוא היה טוב. כנראה לא מושלם כי בכל זאת המשכתי לחפש... (; אבל בהחלט טוב וקליל.

    השבמחק
  3. תתחדשי על הבלוג! שיהיה המון בהצלחה :-) הסקירה מעולה.. אני אישית משתמשת בקרם הגנה 30/דמי מייקאפ/קרם לחות של אנה לוטן מסדרת הזהב והוא מאד מומלץ גם כן.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל! מדובר בקרם שם במין טיובה בצבע בז'? אם כן אז השתמשתי בו לפני כמה שנים, אני חושבת שהיה טוב אבל אז העור שלי היה נוטה לשמן יותר ולכן הקרם הזה פחות התאים. זוכרת שהיה לו ריח ממש טוב! (:

      מחק
  4. תתחדשי, בהצלחה רבה, זה בייבי קטן של הנאה וגם קצת יצירתיות.

    אני נדרשת למסנן ברמה גבוהה, משתמשת באוון 50 ועכשיו שמתי יהבי על ... לה רוש פוזה 50, מצפה ממנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אפרת (:
      אני גם מעדיפה בעיקרון מסנן ברמה גבוהה ביותר, אחרי שעשיתי 'מיני מחקר' [או במילים אחרות- קראתי את כל מה שגוגל נתן בנושא], הבנתי שרוב החוקרים טוענים שכל המוצרים עם מקדם הגנה מעל SPF30 הם בעצם אותו הדבר ולא מגנים יותר. זה הגיע בתגובה לכל מיני מוצרים שיצאו והצהירו על SPF100 וכו'...
      בקיצור הבנתי שחשוב שיהיה SPF מספיק גבוה, חשוב שיכלול הגנה משני סוגי הקרניים המזיקות [אני מושפעת מהמון בלוגריות קוריאניות, שלפעמים נשמעות כמו רופא עור ולא כמו בלוגרית כשהן מדברות על הנושא]. בנוסף חשוב לשים כמות מספק מהקרם ולחדש כעבור מס' שעות אם נחשפים לשמש.
      בקיצור! הלוואי והיה אפשר למרוח משהו בבוקר ולשכוח מזה למשך היום, זה לא ממש ככה... אבל אני מנסה להימנע משמש ישירה כמה שאפשר ולהגיד לעצמי שלהיות היסטריים מדי ממשהו זה בטוח לא טוב P:

      מחק

רשומות פופולריות